Program szkolenia


  1. Interakcja-Wyłączenie. Dlaczego osoby z autyzmem „wyłączają się” z interakcji i zajmują schematycznymi, autostymulacyjnymi aktywnościami. (90min.)
  • Przybliżenie zagadnienia „wyłączenia”, odpowiedź na pytanie: „co fiksacje dają osobom z autyzmem?”
  • Waga otoczenia w procesie edukacyjnym.
  • Interakcja jako pomoc nauczyciela. Kontakt wzrokowy.
  • Dlaczego warto postawić bardziej na relację niż ułamki?

Przerwa (15min)

  1. Poczucie kontroli a zachowania zawierające dużą dozę emocji i energii. Dlaczego tzw. „trudne zachowania” są trudne? (120 min.)
  • Czym jest oraz po co osobom z autyzmem poczucie kontroli?
  • Jak stawiać granice osobom z autyzmem.
  • Jak postępować w sytuacjach konfliktowych, trudnych, nieprzewidzianych.
  • Otoczenie.

Przerwa (15min)

  • Rola postawy w terapii autyzmu i w procesie edukacyjnym. (60 min.)
  • Czym jest akceptacja i jak pomaga w kontakcie z osobą z autyzmem.
  • Istota i waga samoświadomości nauczyciela/terapeuty.
  • Celebracja zamiast nagród.
  • Nauczyciel i uczniowie jako modele.
    Po wykładach przewidziany jest czas na dyskusję i pytania do prowadzącego.

    ZAREJESTRUJ SIĘ